17 Ocak 2016 Pazar

TEYZEMİN ISPANAK ÇORBASI


 
Bu çorbayı yıllar önce teyzemde yemiş ve çok beğenmiştim. Geçenlerde aklıma düşünce teyzoşumdan tarifini aldım. Yeminle daha önce aklıma niye düşmediğini düşünüp hayıflandım. Bütün kışı ben bu çorba olmadan mı geçirmişim? Yazık olmuş bana...
 
Tavuk Suyu İçin:
1 bütün tavuk göğsü (Yarısını kullanacağız.)
Tavuğun sırt kısmı
 
Öncelikle 1 bütün tavuğu alıp parçalara ayıralım. Kanatlarını ve butlarını daha sonra başka bir yemekte kullanılmak üzere derin dondurucuya kaldıralım. Tavuk göğsüyle sırt kısmını etler iyice yumuşayana 7-8 bardak suyla dek haşlayalım. Soğuyunca etleri alıp güzelce didikleyelim ve kenarda bekletelim. Haşlanma aşamasında derisi de olursa tavuk suyu daha lezzetli olacaktır.
 
Çorba İçin:
1 tabak ıspanak yaprağı (Sanırım yarım demet ıspanağın ki yeterli olur.)
1,5 tatlı kaşığı tuz
5 bardak tavuk suyu
 
Ispanağı güzelce yıkayıp iri iri doğrayın. Bu çorbada yalnızca yaprak kısımları kullanılacak. Tavuk suyundan 5 bardak alıp kaynatalım. Kaynayan suya iri doğradığımız ıspanakları ve didiklediğimiz tavuk etlerini atalım. Tuzunu ekleyelim. Artık terbiyesini hazırlayabiliriz. Öncelikle pişen çorbamızı ateşten alalım. Fokurdamasının geçmesini15-20 saniye bekleyelim.
 
Terbiyesi İçin:
1 kaşık tepeleme un
1 yumurta sarısı
1/2 limonun suyu
1 kaşık tepeleme yoğurt
 
Terbiyenin malzemelerini güzelce çırpalım ve çorbadan bir kepçe alıp terbiyeyi ılıştıralım. Hızlı hızlı karıştırarak çorbaya katalım ve çorbamızı yeniden ateşe oturtalım. Kaynayıp koyulaşınca altını kapatıp sıcacık servis edelim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder