14 Aralık 2015 Pazartesi

PİZZA


 
Ben büyük bir fırın tepsisine yapmak istediğim için pizza malzemeleri biraz fazla gelebilir. Normal orta boy bir pizza yapmak istiyorsanız siz ölçüyü yarıya indirebilirsiniz.

Hamur:
1/2 kg. un
1 paket kuru maya ya da yaş maya
300 ml. ılık su
4 kaşık zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz (silme)
1 tatlı kaşığı şeker
 Hamur için yaş mayayı biraz ılık su ve şekerle birlikte karıştıralım. Mayanın üzerine 1 kaşık un koyup kabarmasını bekleyelim. Maya köpük köpük olunca tüm malzemeyi ve kalan suyu ekleyip güzelce yoğuralım. Hamuru ılık bir yerde iki katı olana dek bekletelim. Süre vermiyorum. Çünkü odanızın ısısına göre süresi değişiyor ama yarım saat gerekiyor en azından.


Salçası:
80-100 gr. kadar domates salçası
100 ml. su
1 çay kaşığı tuz
1-2 kesme şeker
1 çay kaşığı kekik
1 kaşık zeytinyağı

Salçayı suyla açalım. 1 kaşık zeytinyağıyla birlikte güzelce pişirelim. Sos pişince diğer malzemeleri ekleyip soğutalım.

 
 
 
 
 

Üstüne:
4-5 adet mantar
200 gr. sosis
100 gr. salam
250 gr. kaşar ya da mozarella
1/2 soğan
2 adet 80 gr.lık ton balığı
Zeytin
Varsa 2 kaşık parmesan peyniri
Kekik
 
Tepsi için:
Yağlı kağıt (Yağlı kağıdın üstünü hamuru kolay yaymak için zeytinyağıyla yağlayalım. Hamuru üstten güzelce yaybilmek için de ellerimizi de yağlamayı unutmayalım. Ben hamuru merdaneyle açmıyorum. Elle genişletiyorum.

Üstüne önce salçasını sürelim, sonra peynir rendesini serpelim ve diğer malzemeleri koyalım. En üste 2-3 kaşık zeytinyağı gezdirip 250 derece fırında kızarana dek pişirelim. Gerçekten harika bir hamuru var. Eşime göre en iyi pizza hamuru buymuş. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder