10 Temmuz 2015 Cuma

YUMUŞAK KURABİYE

 

 


Eski tariflere bayılıyorum. Bulabildiğim tüm eski tarifleri topluyorum. Onları ara sıra yapmaya çalışıyorum. Geçenlerde komşularımdan dünya tatlısı Laleciğim bana annesinin ve kendisinin tarif defterlerini getirdi. Eskilerden kalma, bir o kadar bereketli, lezzetli ve muhteşem tarifler yazdım sayesinde. Onlardan ilki de bu tarifti. Yumuşak kurabiye olarak geçen bu tarif, gerçekten de tazeliğini uzun süre muhafaza etti, kaskatı kesilmedi. Son derece de bereketli bir tarif oldu. Severim bereketli tarifleri. Devir, hesap devri. Her şeyi har vurup harman savurmaktansa bu zamanda biraz tutumlu olmaktan kimseye zarar gelmez. Bu nedenle eski tarifler bana insanların yok zamanlarda nasıl var ettiklerini gösterir. Elindeki azı nasıl çoğalttığını, ufacık dokunuşlarla ev halkının hem gözünü hem midesini nasıl doyurduklarını kulağıma fısıldayıverir. Seviyorum eski tarifleri. Yaşatmaya da çalışıyorum kendimce. Bu da yaşasın, unutulmasın, sofranızda yer alsın.
 
Malzemeler:
6 kahve fincanı şeker
4 kahve fincanı yoğurt
1 paket eritilmiş margarin ya da tereyağı
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı karbonat (Ben üstüne birkaç damla limon suyu sıktım.)
1 paket vanilya
800 gr. un


Yoğurt, yumurta, şeker, kabartma tozu, karbonat ve limon suyunu bir kapta güzelce karıştıralım ve birkaç dakika karbonat ve kabartma tozunun köpürmesini sağlayalım. Ardından eritilmiş margarini koyup güzelce karıştıralım. Artık ununu eklemeye başlayabiliriz. Azar azar unu koyup yumuşak bir hamur yapalım. Hamurdan cevizden biraz irice kurabiyeler yapıp 170 derecede pişirelim. Soğuyunca kapalı bir kaba alıp saklayalım. İnanın 4-5 gün yumuşak kalıyor. Normalde ben bu kurabiyeyi derin dondurucuya atmak için yapmıştım ama gerek bile kalmadı. Afiyet olsun.

Yazarın Notu: Hamur ele yapışacak kadar yumuşak olduğu için elimizi sıvı yağla yağlayıp hamurdan alalım.

 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder