23 Temmuz 2015 Perşembe

KOLAY ANTEP KAHKESİ


 

Almanya'da yaşadığım dönemde internetten tanıştığım Paris'te yaşayan Meral adlı Gaziantepli bir arkadaştan almıştım bu tarifi. Kıyır kıyır, şahane bir tarif. Kolay da bayatlamıyor.
 
Malzemeler:
250 gr. yumuşak margarin
1/2 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta (Birinin sarısı kahkelerin üstü için ayrılacak.)
1 paket kabartma tozu
1 kahve kaşığı tuz
1 kahve kaşığı şeker
Aldığı kadar un (400 gr. un kafi geldi.)

Üstüne:
1 yumurta sarısı
1 kase susam

 
1 bütün yumurtayı ve diğer yumurtanın beyazını hamur yoğuracağımız kaba alalım. Margarini, sıvıyağı, kabartma tozunu, tuz ve şekeri de ekleyip macun kıvamına gelene dek yoğuralım. Ardından unu yavaş yavaş ekleyelim. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapalım. Sonra yumurta sarısını çırpalım. Hamurdan uzun çubuklar yapıp önce yumurta sarısına sonra susama batıralım. 170 derece önceden ısıtılmış fırında kızarana dek pişirelim. Çayın yanında misafirlerimize ikram edelim. Afiyet olsun.

Yazarın Notu:
  1. Ben ölçerek yaptım ve 400 gr. un yetti. Bu nedenle siz de ölçerek yaparsanız iyi olur. Önce 200 gr. unu koyup sonra 100'er gram un ekleyebilirsiniz. Böylece hamuru tutturmak daha kolay olacaktır.
  2. Ben önce bütün kahke çubuklarını hazırladıktan sonra yumurta sarısı- susam işlemini gerçekleştirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder