21 Temmuz 2015 Salı

EV YAPIMI HAMBURGER

 
Eşim arada sırada bu tarzda yemekleri de istiyor. Ben de dışarıda ne olduğu belli olmayan etlerden yiyeceğimize evde kendim yapmayı tercih ediyorum. Hem lezzetli hem de sağlıklı oluyor. İçine ne koyduğumuzu da biliyoruz ayrıca...
 
Köftesi için:

1 kg. orta yağlı köfte
1 büyük soğan rendesi
2 tatlı kaşığı hardal
2 yumurta
3 kaşık galeta unu
2 avuç su
2 kaşık zeytinyağı
1 tatlı kaşığı karabiber
Tuz (Ben 2 tatlı kaşığı koydum.)

Hamburger için:
Hamburger ekmeği
Salatalık turşusu
Domates
Soğan (halka halka doğranmış)
Marul
Ketçap ve mayonez
Köftelik malzemeleri derin bir kapta bir araya getirelim. Güzelce yoğuralım. Köfteyi ne kadar yoğurursanız o denli özleşir ve lezzetli olur.
 
 
Sonra malzemelerin dinlenmesi için kapaklı bir kaba alalım ve 3-4 saat buzdolabında dinlendirelim. Dinlenmiş köfte hamurunu buzdolabından alınca iri ve kalın köfteler yapalım. Ben fazla fazla yaptım ki derin dondurucuya da koyabileyim diye. Derin dondurucuda var.
 
 
 
Yağsız tavada pişirelim. Bu arada başka bir tavayı ısıtalım ve hamburger ekmeklerinin içlerini kızartalım. Sonra köfteyi ekmeğe yerleştirelim. Üstüne domates, soğan, turşu dilimleri ve marulu koyalım. İsterseniz ketçap, mayonez de kullanabilirsiniz. Yanında istediğiniz içecekle servis ediniz. Afiyet olsun.
 

Yazarın Notu:
İsterseniz kendiniz de hazırlayabilirsiniz. Arşivde hamburger ekmeği tarifim var. http://tahinlikurabiye.blogspot.com.tr/2015/03/hamburger-ekmegi.html


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder