18 Temmuz 2015 Cumartesi

DERİN DONDURUCUDA SALÇA SAKLAMA


 
Özellikle tuzsuz salçalar için biçilmiş kaftan bir yöntemdir bu. Yazın salçayı yemeklerde daha az kullanıyorum. Domates bolken bundan faydalanmayı tercih ediyorum. Tuzsuz hazır salçalara tuz ve zeytinyağı karıştırsam da bozulmaya daha meyilli oldukları için ben derin dondurucuda saklamayı tercih ediyorum. Çok da bereketli oluyor. Ziyan da olmuyor. Küflendi derdi de yok...
 
 
Malzemeler:
 
1 kutu hazır tuzsuz salça
1 genişçe saklama kabı( Ben 1,5 kiloluk bir yoğurt kabını kullandım.)
 
Salçayı kabımıza koyup üstünü düzleştirelim. Derin dondurucuya yerleştirelim.

 
 
Birkaç saat sonra daha tam katılaşmadan salçayı çıkaralım. ve istediğimiz büyüklükte keselim. Çok donarsa kesemezsiniz.

 
Yeniden derin dondurucuya koyup bir saat daha bekletelim. Sonra bir bıçak ya da çatalla kaldıralım salça parçalarını ki birbirine yapışık olarak donmasın. Sonra yeniden derin dondurucuya koyup iyice katılaşana dek bekletelim. İhtiyacımız olduğunda yemeklerimizde afiyetle kullanalım.
 

 

4 yorum: