4 Temmuz 2015 Cumartesi

BAKLAVA YUFKASIYLA PEYNİRLİ ÇITIR BÖREK

 
 
Nefis mi nefis, çıtır mı çıtır bir börek. Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.
 
1 paket baklava yufkası (Ben Şok'tan aldım.)

İçine:
500 gr. lor
250 gr. beyaz peynir (Ben iki farklı çeşit peynir kullandım.)
1 demet ince kıyılmış maydanoz
4 adet ince kıyılmış taze soğan
1 tatlı kaşığı karabiber
2-3 kaşık zeytinyağı
 
 
Arasına sürmek için:
1 kahve fincanı su
1 kahve fincanı süt
2 kahve fincanı sıvıyağ

Üstüne:
1 yumurta
Arasına sürmek için hazırladığımız karışımdan 2 kaşık
Susam
 
 
Arasına sürmek için 1 kahve fincanı su ve sütü karıştıralım. Buna 2 kahve fincanı sıvıyağı da ekleyelim. Bu malzemeyi ara katlar için kullanacağız. Yağ yufkaların arasına sürerken çabuk bitiyorsa ara ara sıvıyağ ekleyebilirsiniz.
 
Şimdi iç malzemesini hazırlayalım. Yeşillikleri peynirlerle karıştıralım. Karabiberi ve zeytinyağını da katalım. Gerekiyorsa tuz da koyabilirsiniz.
 
 
Üstü için 1 yumurtayı çırpalım. Arası için hazırladığımız karışımdan da ekleyelim ve kenarda bekletelim.
 
 
Artık böreğimizi hazırlayabiliriz. Benim yufkamdan 42 tane çıktı. İlk yufkanın her yerine karışımdan sürelim. İkinci yufkayı da üstüne serip karışımdan sürelim. Üçüncü yufkaya da aynı işlemi uygulayalım. 3. yufkaya da karışımdan sürüp peynirli harçtan bir kenarına koyup ne çok sıkı ne de çok gevşek olacak şekilde saralım ve 5 eşit dilime kesip tepsiye koyalım.
 
 
Kalan yufkalara da aynı işlemi uygulayalım. Bu malzemeyle iki tepsi börek çıkıyor. Börekler hazırlanınca üstüne yumurtalı karışımdan sürüp önceden ısıtılmış 180 derece fırında altı üstü kızarana dek pişirelim. Sıcak sıcak servis edelim. Afiyet olsun.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder