5 Mayıs 2015 Salı

İŞKEMBE ÇORBASI




Özlemişim ben işkembe çorbasını. Ne zamandır aklımda ama üşengeçlik daha ağır bastığından hep erteliyordum. Derin dondurucuda derin uykular içinde bekliyordu beni bu güzellik. Kocam bile çok uğraşacaksın. Boş ver deyip duruyordu; ama ben son bir hamleyle işkembe çorbasını yaptım. Kocam bile daha sık yapmamı söylüyor. Yapalım bari...
Malzemeler:
1/2 kg. işkembe
750 ml. su
1 kaşık tereyağı
2 kaşık zeytinyağı
2 kaşık un
Tuz

Sosu:
1 diş sarımsak
3-4 kaşık sirke

İşkembeyi güzelce temizleyip yıkadım. 750 ml. suyla düdüklüde 40 dakika pişirdim.  İşkembem hala tam istediğim gibi pişmemişti. Bir 15 dakika daha kısık ateşte düdüklüde pişirdim. İşkembe parçalarını tencereden aldım ve biraz soğuttum. Sonra küçük kareler halinde kestim, bir kenarda beklettim. Başka bir tencerede yağları kızdırıp unu kokusu çıkana dek kavurdum. Sonra hızla karıştırarak 750 ml. haşlama suyunu koydum. Eğer 750 mililitreden azsa su eklemeyi unutmayın. Koyulaşana dek karıştırmaya devam ettim. Koyulaşınca etleri ekleyip bir taşım daha kaynattım. Sıcak sıcak servis ettim. Tek kelimeyle şahaneydi. Çok da özlemişim. Bayıla bayıla yedik biz.

Yazarın Notu:
İşkembe çorbanızı istediğiniz miktarda sarımsaklı sirke sosuyla servis ediniz. Ben işkembe çorbasını biraz koyu severim. Siz su miktarını biraz artırabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder