1 Mayıs 2015 Cuma

HIZLI SOSLU HİNDİ BUDU





Vaktim yok. Hızlı bir yemek olsun istiyorum, bu arada lezzetli de olmalı. Çok şey istiyorum vesselam.  Bu yemek tam da düşündüğüm gibi oldu. Lezzetli, yumuşacık. Bir dahaki sefere kemiksiz hindi etiyle yapacağım. Öyle daha lezzetli olacağını düşünüyorum.

Malzemeler:
1 kg. hindi budu (dilimlenmiş)
1 kaşık un
2 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 kepçe domates sosu ya da 2 orta boy domatesin rendesi
1 tatlı kaşığı domates salçası
1/2 baş sarımsak (7-8 diş koydum.)
1 bardak su
1 büyük halka halka doğranmış havuç
Tuz
1/2 paket süt kreması
Yapılışı:
1 kaşık unla tuzu karıştıralım. Hindi etlerini una bulayalım. 1 kaşık yağda etleri mühürleyelim.





Mühürlenmiş etlerimizi düdüklü tencereye koyalım. Artık yemeğin diğer malzemelerini hazırlamanın zamanı geldi.


Etlerin üstüne 1 kepçe domates sosu ya da 2 orta boy domatesin rendesini, 1 tatlı kaşığı domates salçasını, 1/2 baş sarımsağı, 1 bardak suyu, havucu ve tuzu koyup karıştıralım. Düdüklü tencerede 20 dakika pişirelim. Sonra etlerin pişip pişmediğini kontrol edelim. Pişmişse 1/2 paket kremayı ekleyip yavaşça karıştıralım. Pilav ya da makarnayla sıcak sıcak servis edelim. Servis ederken üstüne biraz süt kreması daha dökebilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder