15 Mayıs 2015 Cuma

EKŞİLİ KÖFTE




Sevmeyen var mıdır bilmiyorum ama ben bayılıyorum. Havalar iyice ısınmadan yapayım dedim. Afiyet bal şeker oldu.


Malzemeler:


250 gr. yağsız kıyma
1 yumurta sarısı
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 kahve fincanı pirinç
2 kaşık tepeleme un (Tepsiye dökülecek.)

Daha fazla kıyma kullanılacaksa 1 bütün yumurta kullanın.

Çorbası için:
1 tatlı kaşığı tuz
5 bardak su

Meyanesi için:
1 kaşık yoğurt
1 kaşık un
1 limonun suyu
1 yumurta sarısı

Pirinci bol suda 6-7 dakika haşlayalım, süzelim. Soğuk sudan geçirelim ve tekrar süzelim. Yarı pişmiş pirinci kıymayla karıştıralım. Üstüne yumurta sarısını, tuz ve karabiberi koyup yoğuralım. 1 tepsiyi ya da geniş bir kayık tabağa 2 kaşık un dökelim. Köfteden bilye boyunda köfteler yapıp unlu tepsi atalım. Ara ara tepsiyi sallayarak köftelerin una bulanmasını sağlayalım.




Bu arada suyu kaynatalım ve tuzu ekleyelim. Kaynayan suya köfteleri teker teker atalım ve köfteler pişene dek kaynatalım. Pişince meyanesini hazırlayalım. Yoğurt, un, limon suyu ve yumurta sarısını çırpalım. Çorbadan biraz alıp meyaneyi inceltelim. Daha sonra meyaneyi çorbaya karıştıralım. Hafif koyulaşana dek kaynatalım. Sıcak servis yapalım. Afiyet olsun.


Yazarın Notu:
İsterseniz çorbaya havuç ve patates ekleyebilirsiniz. Ben yalnız köfteyle severim.


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder