16 Mayıs 2015 Cumartesi

BABAGANNUŞ YA DA TAHİNLİ PATLICAN SALATASI



 
İster kendi közlediğiniz patlıcanları kullanın ister marketten alın patlıcan salatasının her halini seviyorum ben. Bu da bildiğim kadarıyla Mersin dolaylarında çokça yapılan bir salata. Bunu arkadaşım Tülay çok yapardı ve ben bayıla bayıla yerdim. Kendi yaptığım da çok lezzetli ama Tülay'ınki nedense daha lezzetli gelirdi. Mutfağa girdi mi döktürürdü marifetlerini. Ne yazık ki şimdi çok uzakta oturuyor. Ben onun o harika yemeklerini tadamıyorum.

Malzemeler:
2 közlenmiş topan patlıcan
6 kaşık tahin
2 diş ezilmiş sarımsak
2 kaşık süzme yoğurt
1 limonun suyu
2 kaşık zeytinyağı (içine)
1 kaşık zeytinyağı (üstüne)
1 çay kaşığı pul biber


Öncelikle patlıcanları közleyelim. Kabuklarını soyalım ve incecik kıyalım. Ardından tahin, sarımsak, süzme yoğurt, limon suyu, 2 kaşık zeytin yağı ve pul biberi karıştıralım. Bu sosu patlıcanlarla karıştıralım. Tuzunu ayarlayıp kayık tabağa alalım. Üstüne 1 kaşık zeytinyağı gezdirip pul biberle süsleyelim. Et yemeğiyle servis edelim. Afiyet olsun.


Yazarın Notu:
Ben derin dondurucudaki kendi hazırladığım patlıcanları kullandım.


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder