25 Nisan 2015 Cumartesi

MUNİSE'NİN MAYALI POĞAÇASI





Bu tarif çok becerikli arkadaşım Munise'ye ait. Hamuru harikulade yumuşak ve tadı o denli lezzetli ki ben yapıp yine derin dondurucuya atmaya karar verdim. Siz de denerseniz çok zor olmadığını görürsünüz. İster herhangi bir içle ister içi boş olarak hazırlayın. Sonuç sizi çok mutlu edecek...
Malzemeler:
1 kg. un
1 bardak sıvıyağ
1 bardak ılık süt
3 yumurta (2 yumurta sarısını üstüne ayırıyoruz.)
1 bardak sıcağa yakın su (Mayayı eritmek için)
1 paket yaş maya
1 kaşık şeker (Ben hamura 2 kaşık şeker daha ekledim.)
2 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı sirke
İç Malzemesi: İstediğiniz içi kullanabilirsiniz.
Ben 200 gr. lor ve maydanoz karışımını koydum.
Öncelikle sıcağa yakın sütü ve suyu karıştıralım. 1 kaşık toz şekeri ve mayayı eritelim. Üstüne birkaç kaşık un koyup mayanın kabarmasını sağlayalım. Bu hamur için diğer malzemeleri karıştıralım. Sıvıyağı,  2 yumurtanın beyazıyla 1 bütün yumurtayı, 2 kaşık şekerle 2 kaşık sirkeyi ve 2 tatlı kaşığı tuzu güzelce karıştırıp mayalı harcı bu malzemeyle güzelce karıştıralım. Unu azar azar karıştırıp güzel bir hamur yoğuralım. Hamuru 2 katı kabarana dek sıcak bir yerde 40-45 dakika kadar bekletelim. Sonra hamurda iri ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle açalım. İçine harcı koyup kapatalım. El ayamızla hafifçe bastırarak kapatalım.
Sonra tepside de 30 dakika kadar mayalandıralım. Üstüne ayırdığımız yumurta sarılarını sürelim ve 170-180 derece fırında altı üstü güzelce kızarana dek pişirelim. Fırından çıkınca kuru bir bez örtüp biraz daha yumuşamalarını sağlayalım. 
Sıcak sıcak servis edelim ki tadına varalım. Yanında istediğiniz içecekle son derece lezzetli bir poğaça. Denemeniz dileğiyle. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder