29 Nisan 2015 Çarşamba

MELAHAT ABLA'NIN ELİNDEN KARA KIZ MUHALLEBİSİ





Hafta sonu komşularımla kahve içiyorduk. Komşularımdan canım Melahat Abla'm bu tatlıyı getirdi. Ucundan da bana tattırdılar. Cidden muhteşem bir tatlı. Ben de dahil olmak üzere hepimiz bir deneyelim dostlar...
1. Malzeme:
1paket kakaolu bisküvi
1 küçük paket kakao 
Malzemeleri blenderden geçirin, un gibi olunca küçük teflon fırın tepsisine yayın. 
2. Malzeme :
1 kg. süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı pirinç unu
1 su bardağı tam dolu olmadan şeker
2 yemek kaşığı katı yağ
1 paket vanilya 
Malzemeleri, vanilya ve katı yağ hariç, pişirin. Ilıtıp katı yağı ve vanilyayı koyarak mikserle iyice çırpın. Teflon tepsideki kakaolu malzemenin üzerine eşit olarak yay katılaşmasını bekleyin. 
3. Malzeme:
1 pk krem şanti
1 su bardağı süt 
Malzemeyi mikserle çırpıp koyulaşınca katılaşan ikinci malzemenin üzerine yayın.                 Buzdolabında en az 5 saat bekletildikten sonra karelere bölüp servis tabağına kakaolu kısmın üste gelmesine dikkat ederek koyun
Yazarın Notu:
Ben yağ koymuyorum. sütü de kaşıkların aldığı un miktarına göre biraz daha az koyabiliyorum. Yani mutlaka el ayarı, göz kararı oluyor benim tariflerde...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder