2 Mart 2015 Pazartesi

YEŞİLLİM MAKARNA






Almanya'da yaşadığım dönemde uydurduğum makarna tariflerinden biri bu. Normalde tarifimde bezelye yok ama ben bu sefer koydum. Çünkü elimdeki yarım kavanoz bezelyeyle ne yapacağımı bilemedim. Ben de bu tarife eklemeye karar verdim. Çok da lezzet verdi.

Malzemeler:
3-4 büyük kereviz sapı
2 kaşık tereyağı ya da 1 kaşık tereyağı 2-3 kaşık zeytinyağı
150-200 gr. kıyma
1/2 kavanoz konserve bezelye
1 tatlı kaşığı un
1 etsu tablet
1/2 paket makarna ( istediğiniz çeşit)
1/2 su bardağı süt (Biraz daha sulu olmasını isterseniz 1 bardak koyun.)
Bir tutam karabiber
1/2 bardak kaşar peyniri rendesi

Yapılışı:
Kıymayı yağda kavurun. Ardından ince doğrayıp yıkadığınız kereviz saplarını da katıp kısık ateşte iyice yumuşayana kadar kavurmaya devam ediniz. Et su tabletini de koyup ezerek kavrulan sebzelere katınız. Ardından bir tatlı kaşığı unu da kavrulan malzemeye katıp bir iki kez güzelce çevirdikten sonra sütünü koyunuz. Az karabiber katıp hafif koyulaşana kadar kısık ateşte pişiriniz. Bu arada makarnayı az tuzlu suda haşladıktan sonra pişmiş sosla karıştırıp servis tabağına alınız. Üstüne kaşar peyniri serpip servis ediniz. Afiyet olsun.

Not: Etsu tableti koymak istemezseniz tuzunu kontrol etmeyi unutmayın. Etsu tableti müthiş lezzet veriyor. Bunu da belirtmeden geçemeyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder