23 Mart 2015 Pazartesi

TERBİYELİ ET HAŞLAMA (KLASİK TATLAR)




Benim çok fazla vaktim yoktu. Ben bu yemeği düdüklüde pişirmeyi tercih ettim. Siz ocağın üstünde ağır ağır pişireyim diyorsanız 1-2 bardak daha fazla su koyun.
Malzemeler:
1 kg. kemikli kuzu ya da dana eti
Düdüklüde  pişirecekseniz 5-6 bardak su
7 orta boy patates
2 büyük havuç ya da 4 orta boy havuç
İsterseniz 1 büyük soğan (Ben koymadım.)
Terbiyesi:
1 limonun suyu
1 yumurtanın sarısı
1 kaşık un
1 kaşık yoğurt
Öncelikle havuçlarımızın kabuklarını soyup halka halka doğrayalım, sonra patatesleri soyup elma dilimi keselim ve kararmaması için su dolu bir kapta bekletelim. Bu arada yıkadığımız kemikli etleri ve 6 bardak suyu düdüklüye alalım ve tuz koymadan 20 dakika düdüklü tencerede pişirelim. 20 dakika sonra buharını çıkarıp patates ve havucu tencereye koyup tuz ekleyelim. Bu aşamada tuzu kendi damak zevkinize göre ayarlayınız. Tencerenin kapağını yeniden kapatıp 20-25 dakika daha pişirelim. Sonra patates ve havuçların pişip pişmediğini kontrol edelim. Piştilerse ateşten alalım ve terbiyesini hazırlayalım.
Terbiyesi için 1 limonun suyunu, 1 yumurta sarısını, 1 kaşık yoğurt ve unu bir kasede güzelce çırpalım. Haşlama suyunda alıp terbiyeyi ılıştıralım ve karıştırarak haşlamamızla harmanlayalım. Bu aşamada tencereyi tekrar ateşe koyup bir taşım kaynatalım. Servise hazır etmeden önce tuzunu kontrol edelim ve sıcak sıcak soframıza getirelim. Afiyet olsun.
Yazarın Notu:
Eğer düdüklü tencerede pişirilmeyecekse et yumuşamaya başladıktan sonra havucu ve patatesi koyalım. Tüm malzeme yumuşayana dek kısık ateşte pişirelim. Terbiye aşamalarını aynen uygulayalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder