24 Mart 2015 Salı

SÜT KAYMAKLI KURABİYE






Bu tarif annemin çok yakın bir arkadaşına ait. Tarifin ne tadına bakmış ne de kurabiyeyi görmüştüm. Kıvamı nedir onu da bilmiyordum. Ben hamurun kıvamını kendim ayarladım. Lezzetli bir kurabiye oldu eşime göre. Siz içine koyduğumuz üzüm, fındık ve ceviz miktarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Malzemeler:
1 paket yumuşamış margarin ya da tereyağı
1 kase süt kaymağı (Ben kaymağımı kendim hazırladım.)
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 bardak  toz şeker
1 bardak pudra şekeri
Üzüm, ceviz, fındık
Aldığı kadar un
 
Margarin, süt kaymağı, yumurta, toz şeker, pudra şekeri, vanilya, kabartma tozunu güzelce karıştırın. Ardından istediğiniz miktarda üzüm, ceviz, fındığı katın. Ununu yavaş yavaş koyup yumuşak bir hamur yapın. Hafif ele yapışan bir hamur olacak. Hamur hazırlanınca elimizi hafifçe yağlayıp iri ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Yağlı kağıt serili tepsiye dizdikten sonra önceden ısıtılmış 170 derece fırında hafif kızarana dek pişirelim. Çay ya da kahve eşliğinde dostlarınızla paylaşın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder