22 Mart 2015 Pazar

LORLU VE DAMLA SAKIZLI KURABİYE



 
Nefis mi nefis bir kurabiye. Bu tarifi de Damak Tadı gurubundaki Zehra Hanım'dan almıştım. Şahane oldu. Peynirle yapılan her türlü tatlıyı çok severim. Bu  da tarif defterime giren harika tatlardan biri oldu. Kendime ait lorlu kurabiye tarifim vardı. Farklı bir lezzet olarak bunu da denemem gerektiğini düşündüm. Hiç üşenmeden mutfağa girip deneyin. Benim diğer tarifime http://tahinlikurabiye.blogspot.com.tr/2012/04/lor-kurabiyesi.html den ulaşabilirsiniz.

Malzemeler:
1/2 su bardağı zeytinyağı
500 gr tuzsuz lor peyniri
1,5 su bardağı şeker
2 yumurta
1 yumurta beyazı
1 yemek kaşığı limonun suyu
1 tatlı kaşığı karbonat
3 su bardağı un ( gerekirse biraz daha )
3 - 5 parça damla sakızı büyüklüğüne göre ( havanda dövün )
1 kase bol susam


 
Fırınınızı 180 derece ısıtın. Loru, şekeri, zeytinyağını ve yumurtaları bir kaba alıp karıştırın. Karbonatı limon suyunda eritin, un ile birlikte damla sakızını ekleyin.  İyice yoğurun. Yumuşak bir hamur elde edin, elinize yapışırsa elinizi unlayın veya yağlayın. Hamurdan parçalar koparıp ( 50 gr kadar ) yuvarlayın, çırpılmış yumurta beyazına sonra susama batırın, yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin. Tepsileri ısınan fırında yaklaşık 20-25 dakika güzelce kızarana dek pişirin. Afiyet olsun...


NOT:
1. Benim yumurtalarım küçük olduğu için 3 bardak un tam kafi geldi. Yumuşacık bir hamur olmalı, fazla koymaya çalışmayın.
2. Damla sakızını havanda 1 kaşık toz şekerle birlikte dövüp ekledim hamura
3. 1/2 kase susam bana yetti.
4. Bereketli bir kurabiye oldu. 30 adet çıktı. 1 büyük, 1 küçük tepsi attım fırına.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder