30 Mart 2015 Pazartesi

PIRASA SAPI ÇORBASI



Hayat çok pahalılaştı. Elimizdeki malzemeyi ne kadar iyi kullanırsak o denli iyi. Genelde atılan pırasanın saplarını ben atmıyorum. Ya kavurmasını yapıyorum ya da börek içi olarak kullanıyorum. Çok sert ve kartlaşmış olanlar ise gübre olsun diye bahçede toprağa karıştırıyorum. Ben de besleniyorum, toprakta...
Malzemeler:
1/2 kg. pırasanın yeşil taze yaprakları (ince ince doğranmış)
1 orta boy patates
2 orta boy havuç
1 çay bardağı arpa şehriye, tel şehriye ya da pirinç
1 litre su (5 bardak)
2 etsu tableti
Terbiyesi için:
1 çorba kasesi yoğurt (Ben kendi yaptığım yoğurdu kullandım.)
1 yemek kaşığı un (silme)
1 yumurtanın sarısı
3 kaşık zeytinyağı
Pırasa yapraklarını güzelce yıkayın ve toprağından ayıklanınca ince ince doğrayın. Pırasanın beyaz kısımlarını başka bir yemek için saklayınız. Havucu ve patatesi küp küp doğrayalım. Havuç, patates ve pırasaları bir tencereye alalım. üzerine suyunu, arpa şehriyesini ve etsu tabletlerin koyup sebzeler yumuşayana dek pişirelim.
 Pişince tencereyi ateşten alalım Terbiyesi için tüm malzemeyi güzelce çırpalım. Çorbadan biraz alıp terbiyeyi ılıştıralım. Sonra çorbanın içine koyup karıştıralım ve tekrar ateşe oturtalım. Çorbayı bir taşım kaynatıp koyulaşmasını sağlayalım. Artık sıcak sıcak çorbamızı servis edebiliriz. Afiyet olsun.

NOT: Etsuyunuz varsa etsu tabletine gerek yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder