21 Şubat 2015 Cumartesi

PATATESLİ POĞAÇA YA DA POĞAÇAMSI ÇÖREK



 


Yine eskilerden...Değişik bir şey olsun diyenler deneyebilir. Biz beğendik.


Üstüne:

Yumurta sarısı+ susam


Hamur için:

I. Malzeme:

3 haşlanmış ezilmiş patates
1 bardak kaşar loru
Maydanoz

 
İlk işimiz bu malzemeyi hazırlayalım. Bunu daha sonra hamura ekleyeceğimiz için soğuması iyi olur.


II. Malzeme:

3 bardak elenmiş un
1 paket kabartma tozu
1 yumurta
100 gr. margarin (yumuşamış)
1 Türk kahvesi fincanı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2 çay kaşığı tuz


Tüm malzemeyi karıştırıp güzel bir hamur yapalım. Ardından patatesli karışımı ekleyip güzelce yoğuralım. Yoğurup temiz bir bezle üstünü örtelim. 30 dakika dinlendirdikten sonra hamuru çok ince olmayacak kadar açıp su bardağıyla keselim. Üstüne yumurta sarısı sürüp susam serpelim. 175 derecede kızarana dek pişirelim. Afiyet olsun.

 Yazarın Notu:
Patatesli harcı katınca da ben 30 dakika kadar dinlendirdim; çünkü fırında başka bir şey daha pişiriyordum. Bu nedenle beklettim. Hamur yumuşamıştı. Bu nedenle açmadan önce altına ve üstüne biraz daha un attım ki mutfak tezgahına iyice yapışmasın, tezgahtan kolay ayrılsın.
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder