26 Şubat 2015 Perşembe

BAKLA FAVA

 



Ya çok seversiniz ya da hiç sevmezsiniz bakla favayı. Benim içinse çilingir sofrasının olmazsa olmazıdır. Hatta olması için çilingir sofrasına bile ihtiyacım yok. O kadar severim yani…


MALZEMELER:
2 bardak kuru bakla
1/2 bardak zeytinyağı
1 büyük soğan
1/2 bol sulu limon
2 adet kesme şeker
Tuz
3 bardak su

Üstüne:

1 çay bardağı zeytinyağı
1 kuru soğan (İsterseniz süslemek için)
Dereotu
 
 
Geceden ıslattığımız baklaları güzelce yıkayıp bir köşeye alıyoruz. Soğanımızı irice kıyıp zeytinyağında kavuruyoruz. Ardından baklayı atıp 3 bardak su koyuyoruz. Su asla sıcak olmayacak. Bir taşım kaynadıktan sonra ocağın altını kısıp baklalar eriyip helmeleşene dek pişiriyoruz. İyice pişince tuzunu, şekerini ve limon suyunu koyuyoruz. İsterseniz eski usulde tel süzgeçten geçirerek ezin isterseniz benim yaptığım gibi el blenderiyle bu işi halledin. Ardından servis kabına alın ve soğumasını, katılaşmasını bekleyin. Soğumuş favanızın üstüne zeytinyağı, limon suyunu gezdirip halka halka doğradığınız soğan ve dereotuyla servis yapın. Benim soğanım kalmadığı için ben süsleyemedim. Afiyet olsun.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder