29 Ocak 2015 Perşembe

AÇMA




Malzemeler:

1 bardak süt (ılık)
1/2 bardak  sıvı yağ
1/2 bardak toz şeker
1 çay kaşığı tuz
2 yumurta ( Yumurtalardan birinin sarısı üstü için ayrılacak.)
1 paket yaş maya (Ben instant maya kullandım ama çok memnun kalmadım bu tarif için)
Un (Yumuşak bir hamur yapacak kadar)

İçine:
1/2 paket yumuşamış margarin


Yapılışı:

        Sütü elimizi yakmayacak kadar ısıtalım. İçine 1 kaşık şeker ve mayayı koyup mayanın iyice ezilmesini sağlayalım. Üstüne biraz un serpip sıcak bir ortamda mayanın kabarmasını bekleyelim. 15 dakikada sıcak bir ortamda mayamız kabarır. İnstant maya için bu işleme gerek yoktur.

      Maya kıvama gelince yoğuracağımız kaba alalım. Sıvı yağı kalan toz şekeri, tuzu, 2 yumurta beyazıyla 1 yumurtanın sarısını da katarak iyice karıştıralım. Ardından azar azar unu ekleyerek yumuşak, kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuralım. Üstüne nemli bir bezle örterek ya da kabı streç filmle kaplayarak hamurun kabuk tutmasını engelleyelim. Hamurumuzu sıcak bir ortamda iki katı büyüyene dek bekletelim.




     Hamur kabardıktan sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparalım. Elle oval açarak içine yumuşamış margarini sürelim. Sonra rulu yapıp karşılıklık ters yönlere  doğru bükerek açmayı yapalım. İki ucunu birleştirelim. Üstüne yumurta sarısı sürüp yeniden kabarmasını bekleyelim. Sonra 170 derecede güzelce kızarana dek pişirelim.






NOT: Ev yeterince sıcak değilse şöyle bir yöntem izliyorum. Fırını düşük derecede ısıtıp kapatıyorum. Ardından mayalandıracağım hamuru ılık fırına koyuyorum. Böylece kısa zamanda kabarıyor. İkinci bir mayalandırma gerekiyorsa yine aynı yöntemi uyguluyorum ki  mayanın kabarması için üç şart gerekir: taze olması, sıcak ortamda bulunması ve şeker.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder