20 Şubat 2012 Pazartesi

SELANİK TATLISI

 
      

      Çocukken bir kez yemiş ve tadını hiçbir zaman unutamamıştım. Birkaç farklı tarif buldum. Tariflerden birisi Mutfakta Bir Anne'ye ait. Öncelikle bu tarifi denemeye karar verdim. Çok lezzetli oldu ve eşim bayıldı; ama benim çocukluğumdan kalan lezzet bu değildi ya da aradan çok uzun zaman geçtiği için ben tadını çok iyi hatırlamıyorum. Sofra dergisinde de başka bir tarif buldum. Onu da deneyeceğim. Bakalım ne kadar benzeyecek benim çocukluğumun tadına. Mutfakta Bir Anne'nin tarifini de incelemek isterseniz www.mutfaktabiranne.blogcu.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

MALZEMELER:
Hamuru:
5,5 kahve fincanı un
3,5 kahve fincanı oda sıcaklığında tereyağı
1 kahve fincanı pudra şekeri

Muhallebisi:3 bardak soğuk süt
1 kahve fincanı buğday nişastası
1/2 çay kaşığı tuz
3 kaşık toz şeker
3 yumurta

Şerbeti:2,5 bardak toz şeker
2,5 bardak su
1 kaşık limon suyu
 
          Hamuru için un, yağ ve şekeri yoğurup küçük boy bir tepsiye yarım parmak kalınlığında yayıp 160-170 derece fırında hafif kızarana kadar pişiriniz. O fırında pişerken süt, nişasta, tuz ve şekeri karıştıra karıştıra muhallebi gibi pişirip pişmiş hamurun üstüne dökünüz. Ardından tekrar fırına atıp üstü hafif kızarana dek pişiriniz. Fırından çıkarıp soğutunuz. Soğumuş muhallebili hamuru baklava gibi dilimleyiniz. Bu arada şerbeti için şeker ve suyu kaynatınız. 15 dakika kaynayınca altını kapatıp limon suyunu katınız. Sıcak şerbeti dilimlenmiş tatlının üstüne dökünüz. Ben tatlının üstünü örtüp bir gece dinlendirdim. Hamur şerbeti harika bir şekilde çekmiş. Çok lezzetliydi. Eşim bayıla bayıla yedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder