24 Şubat 2012 Cuma

PATLICAN KEBABI



Çok uzun zaman önce yapmıştım; ama eklemeyi unutmuşum. En sevdiğim yemeklerden biridir. Gaziantep'te çalıştığım dönemde de keyifle yerdim.

1/2 kilo uzun patlıcan (Çok küçük ve ince olmamasına dikkat ediniz.)

Köftesi İçin
300- 400 gr. orta yağlı dana kıyma (İçine birazcık da kuzu kıyma girince pek güzel oluyor.)
1 yumurta
Ekmek içi (2-3 dilim)
ya da un (Galeta unu ya da normal beyaz un)
Tuz, karabiber
1 orta boy soğanın rendesi

Üstüne
1 büyük soğan
5-6 diş sarımsak
Köftelerin üstünü kaplayacak kadar domates
4-5 kaşık zeytin yağı

YAPILIŞI
        Patlıcanları yıkayıp alacalı soyalım. (Soymaya da bilirsiniz.) Tuzlu suda acısının çıkmasını sağlayalım. Ardından sudan çıkardığımız patlıcanların fazla suyunu sıkalım ki yemeğimizi çok sulandırmasınlar.

 
 

 






       Köftelik malzememizi karıştırıp yumuşak bir köfte harcı hazırlayalım. Ardından Bir köfte bir patlıcan olarak tepsiy dizelim. Ben kare bir borcam kullandığım için uzun sıra biçiminde dizdim. Siz yuvarlak bir tepsiye de dizebilirsiniz. Üstüne sarımsak ve soğanları koyup en üstüne tüm tepsiyi kaplayacak şekilde kabukları soyulup halka halka doğranmış domatesleri dizin. Kaşık kaşık yağı gezdirip tuz serpin. Üstünü ıslattığınız yağlı kağıt ya da alüminyum folyoyla kaplayıp yüksek sıcaklıktaki fırına koyun. Yemek iyice suyunu salacak. Yemeğin olması bir saati geçiyor. Yemeğin suyunu çekmesi gerekiyor. Bu nedenle ben bir saat sonra tepsiyi fırının en alt bölümüne koyuyorum. Böylece suyunu da çektiriyorum. Daha sonra üstünü açıp biraz da üstünü kızartıyorum. Suyunu çekip altta yemeğin yağlı, domatesli sosu kaldığında yemeğimiz olmuştur. Antep'te bu yemeği yaparlerken tepsinin ortasında boşluk kaldıysa oraya küp küp patates koyarlardı. O patateslerin tadına da doyum olmazdı. Yanında birinç pilavı çok lezzetli oluyor. Aman! Cacık da unutulmasın! Afiyet olsun.

 

 

 

 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder