20 Kasım 2020 Cuma

PİRİNÇLİ BİBER YEMEĞİ




















Bulgaristan Göçmenlerine ait hem ekonomik hem de çok lezzetli bir yemek... Arzu ederseniz içine bir tane acı biber de koyabilirsiniz. Çok lezzetli oluyor. Benim eşim acıyı pek sevmediğinden ben koymadım. 

MALZEMELER:
400 gr. acısız kıl biber
2 büyük soğan
1 kahve fincanı zeytinyağı
100 gr. kıyma
3 orta boy domates
2 kaşık pirinç (Pirinci daha fazla olsun isteyenler 4 kaşık pirinç koyabilir. Ben her iki pirinç ölçüsünü de kullanıyorum.)
1 bardak su
tuz

YAPILIŞI: 
Biberleri yıkadıktan sonra iri parçalar halinde, soğanlarımızı da tavla zarı büyüklüğünde doğrayalım. Domateslerin kabuklarını soyup iri parçalar halinde doğrayalım. 

Yağda soğanı ve kıymayı kavurup biberleri ekleyelim. birkaç dakika kavurduktan sonra Domatesleri ekleyelim. Bir beş dakika kadar kavrulduktan sonra pirincini, suyunu ve tuzunu ekleyip kısık ateşte pişirelim. Ara ara suyunu kontrol edelim ki yemeğimiz dibi tutmasın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder