22 Mayıs 2015 Cuma

TEL ŞEHRİYE SALATASI







Hem çok doyurucu hem de çok lezzetli bir salata tarifim var bugün paylaşmak istediğim.

Malzemeler:
2 bardak tel şehriye
2 kaşık zeytinyağı
3 bardak su
1 kutu konserve mısır
Haşlanmış 1/2 tavuk göğsü
3 adet közlenmiş kırmızıbiber
1/2 demet maydanoz
4-5 salatalık turşusu
İstenirse konserve mantar, dereotu, taze soğan da konulabilir. Evde olmadığı için ben koymadım.

Sosu:
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1 kaşık nar ekşisi
1 tatlı kaşığı sumak
1 tatlı kaşığı tuz

Öncelikle 2 kaşık zeytinyağında tel şehriyeyi kavuralım. 3 bardak sıcak su koyup biraz tuz ekleyelim ve pilav gibi pişirelim. Pişmiş tel şehriye pilavını yapışmaması için ara ara karıştırarak soğutalım. Artık salatanın diğer malzemelerini ekleyelim. Tavuk göğsünü küçük küçük doğrayalım. Közlenmiş biberleri doğrayalım. Salatalık turşusunu küp küp doğrayalım. İncecik kıyılmış maydanoz, mısır, tavuk göğsü ve kırmızı biberlerle birlikte pilavımızı karıştıralım. Arzu ederseniz doğranmış konserve mantar, dereotu ve taze soğan da ekleyebilirsiniz. Benim evimde yoktu. Ben de alışveriş yapmak istemedim. Evde ne varsa onunla yaptım. Hiçbir eksiklik de hissetmedim.

Şimdi artık sosunu karıştırma vakti. Tüm sos malzemelerini bir kasede çırpıp salataya ekleyelim. Güzelce karıştırıp servis yapalım. Böyle bir salatanız varsa başka yemeğe de ihtiyaç hissetmezsiniz. Nefis bir salata. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder